Nils Paulis foton från 1941

Vänsterklicka på bilderna för en större version.

# År Motiv Personer
1941 Karl-Erik Ekström och Gösta Jansson i finsoffan 16 feb. Karl-Erik Ekström och Gösta Jansson
1941 Holger Sandberg skjuter vid Ekbyvalls skytteförenings skjutbana Holger Sandberg
1941 Holger Sandberg Noltomten, Gustav Falk Vallby instruktör vid skjutbanan och Bengt Johansson Åstabron på väg till Ekbyvalls skytteförenings skjutbana Holger Sandberg, Gustav Falk, Bengt Johansson.
1941 Sigvard, Edla o Ingvar Larsson vi frukostbordet 21 mars. Sigvard, Edla o Ingvar Larsson
1941 Lasse Gunnarsson Österg. Lasse Gunnarsson
1941 Nils Pauli 30 mars 1941 Nils Pauli
1941 MärtaAugustssons konfirmationsdag Nordtorp. MärtaAugustsson
1941 Fam. Oskar Augustsson Nordtorp. St.fr.v. Karin, Ingrid, Märta, Ann-Marie och Sigrid.Sitt.fr.v. Hilma o Oskar Augustsson.
1941 Systrarna Augustsson Nordtorp. Systrarna Augustsson
1941 Johan Thor med gårdens oxar. Johan Thor
1941 Ekbybor på besök hos Sven Klein i Nygården den 7 juni 1941. St.fr.v. okänd, okänd, okänd, Edla Larsson, Sigrid Johansson, Johan Thor, Klein, okänd, Isak Johansson. i mitten. Sven Larsson och Sven Klein. Främre raden. Ingvar Larsson, okänd, Sigvard Larsson, systrarna Klein.
1941 Sven Klein i Nygården med döttrarna Maj-Britt o Gull-Britt samt två okända barn. den 13 juni 1941. Sven Klein i Nygården med döttrarna Maj-Britt o Gull-Britt samt två okända barn
1941 Sven med fru Klein i Nygården med döttrarna Maj-Britt o Gull-Britt. samt två okända barn. den 13 juni 1941. Sven Klein i Nygården med döttrarna Maj-Britt o Gull-Britt samt två okända barn
1941 Johan Thor rakar med med oxe o hästriva. Johan Thor
1941 Ekbyvalls skytteförenings hembygsfest den 20 juli 1941. Fr.v. Kurt Johansson, Maj-Lis Gunnarsson, Lars Nilsson, Gösta jansson, Ernst Johansson, Lasse Gunnarsson, Astrid Walldén och Ingrid Gustavsson.
1941 På Västerlånggatan 16 uppg.lämnare Fred Kindh F.v. Monica Blom, Wivianne Kindh och Olle KindhPå Västerlånggatan 16 MVH Fred Kindh
1941 Erik o Sture Andersson Erik o Sture Andersson
1941 Hamnmotiv 26 sep. 1941
1941 Fr.v. Olle , Wivi-Anne och Gunvor Kindh med mamma Ellen Kindh Uppg.lämnare Fred Kindh Fr.v. Olle , Wivi-Anne och Gunvor Kindh med mamma Ellen Kindh
1941 Sigvard o Ingvar Larsson med lekkamrater hämtar i korna från maden. De tre övriga är syskonbarn till Sigrid Johansson Isak Johanssons hushållerska. Sigvard o Ingvar Larsson
1941 Nils Pauli läser Röster i radio. Nils Pauli
1941 Ekbyvalls skytteförenings hembygsfest den 20 juli 1941 i Östergårdens hage. Gymnastiktrupp.
1941 Ekbyvalls skytteförenings hembygsfest den 20 juli 1941 i Östergårdens hage. Fr.h. Ingrid o Lars-Erik Johansson Berta Jonsson i nationaldräkt.
1941 Båttur med Ragnar Pettersson och Gösta Jansson Ribbenås Ragnar Pettersson och Gösta Jansson
1941 På hästryggen Arvid Samuelsson Tidavad på marken till vänster Harald Gustavsson Björsgården. På hästryggen Arvid Samuelsson Tidavad på marken till vänster Harald Gustavsson Björsgården.
1941 Elsa Jonsson med sin katt Elsa Jonsson
1941 Nils Paulis släktingar på Västerlånggatan i MariestadFr.v. Nils Andersson, Ingeborg (syster till Gustav), (Gustav o Augusta Andersson Paulis farfar o farmor), Karl o Ellen Kindh och deras barn Olle och Gunvor. Uppg.lämnare Fred Kindh Fr.v. Nils Andersson, Ingeborg, Gustav o Augusta Andersson, Karl o Ester Kindh och deras barn Olle och Gunvor.
1941 Josef Zetterman Björsgården och två okända barn. Josef Zetterman